Kondicionētājs, siltumsūknis vai vēdināšanas / rekuperācijas sistēma ir komplicēta elektroniska ierīce, kuras darbība un ilgmūžība ir atkarīga no pareizas montāžas, darba apstākļiem un režīmiem. Bieži vien iekārta tiek iegādāta atsevišķi no montāžas un gala lietotājam īsti nav skaidrs, kā šādos apstākļos darbojas garantija.
Garantija šādām iekārtām līdzvērtīgi kā citiem sadzīves tehnikas produktiem, garantiju jānodrošina tam, kas iekārtu ir pārdevis/ piegādājis, tātad garantija seko naudas plūsmai.
Būtiska atšķirība, gan saistībā ar garantijas uzturēšanu un normālu kondicionēšanas sistēmu darbību slēpjas faktā, ka iekārtas pareiza un ekonomiska darbība, kā arī ilgmūžība, būs tiešā veidā atkarīga no montāžas kvalitātes un sistēmas uzbūves.
Ir sarežģīti noskaidrot kur un kādos apstākļos radies bojājums, ja iekārtu pērk viens, transportē cits, uzstāda vēl cita persona, bieži vien vairs nav iespējams konstatēt vai tas ir tikai mehānisks un vai tam būs arī kādas sekas iekārtas ekspluatācijā. Turklāt iekārta ir stacionāri uzstādīta, bieži vien tā nav demontējama bez speciāliem instrumentiem un papildmehānismiem, tās remonts ir jāveic tieši uzstādīšanas vietā.
Tāpēc, lai nebūtu domstarpību: kur un kā rezultātā ir radies bojājums, vai tas ir garantijas vai nav garantijas gadījumos, ieteicams nenodalīt iekārtu iegādi no montāžas. Vislabāk iegādāties iekārtu un montāžas pakalpojumu no viena piegādātāja- montāžas uzņēmuma, kas vienlaicīgi būs atbildīgs par iekārtas atbilstību konkrētajiem apstākļiem un sistēmai kurai tas tiek pievienots.
Tirgotājam, kas nesniedz ierīkošanas pakalpojumu, būtu jānodrošina kāda cita apakšuzņēmēja sniegtais montāžas pakalpojums, vai jānorāda montāžas speciālists vai uzņēmums, kuram viņš uztic veikt iekārtu montāžu.
Lai gala lietotājs iegūtu kvalitatīvu pakalpojumu un būtu maksimāli apmierināts ar savu pirkumu, mēs šo komplicēto preci izplatām caur sertificētiem meistariem un montāžas uzņēmumiem, kuriem ir atbilstoša pieredze, un instrumentu bāze to kvalitatīvai montāžai. Ja iekārta nebūs uzmontēta atbilstoši ražotāja norādītajiem nosacījumiem, pienācīgi hermetizēta vai nebūs atbilstoši uzpildīta ar aukstum aģentu, pat visaugstākā līmeņa tehnika darbosies ar kļūmēm un nesasniegs uzrādītos parametrus.
Vēlams speciālistam piedāvāt arī uzņemties iekārtu apkalpošanu garantijas un pēc garantijas periodā. Tādējādi montāžas veicējs būs ieinteresēts veikt iekārtu uzstādīšanu maksimāli kvalitatīvi, lai izsaukumi būtu maksimāli reti, turklāt šāds speciālists varēs veikt bojājumu diagnostiku un remontu, ja tas būs nepieciešams.
Mūsdienās ir atsevišķi uzņēmumi, kas garantiju ir pārvērtuši par mārketinga triku, solot tādus garantijas termiņus, kas nav pieejami no ražotāja. Šī ir tā sauktā nopirktā garantija, kad lietotājam tiek piedāvāta pagarinātā termiņa garantija apmaiņā pret paaugstinātas cenas apkalpošanas līgumu. Tādējādi sanāk, ka šīs garantijas sniedzējs, 5-7 gadus prasa 2-3 reizes augstāku maksu par apkalpošanu un tādējādi nodrošina šo pagarinātā termiņa garantiju, bet faktiski lietotājs šo gadu laikā jau ir samaksājis par otru iekārtu. Beidzoties garantijas termiņam, beidzās arī iekārtas resurss un nākamā iekārta būs jāpērk atkal maksājot par to pilnu cenu. Juridiskām personām šī shēma līdzinās kā operatīva līzinga pakalpojums un ir pieejams, taču privātiem lietotājam ieteiktu aizdomāties vai šeit netiek pārmaksāts par daudz.
Pirms iekārtu iegādes, ieteiktu rūpīgi iepazīties un salīdzināt ne tikai pašu iekārtu parametrus un cenu bet arī ar garantijas nosacījumiem un to apkalpošanas maksu.